Keylane neemt marktleider employee benefits software over

Utrecht, 18 april 2016 – Keylane, SaaS-leverancier van software-oplossingen voor de verzekerings- en pensioenindustrie, heeft Benefits-Plaza overgenomen. De overname stelt Keylane in staat verzekeraars een compleet platform te bieden voor de administratie en communicatie rondom alle verzekerbare arbeidsvoorwaarden.

“Met het Employee Benefits platform van Benefits Plaza biedt Keylane de markt een bewezen oplossing. Benefits-Plaza heeft jarenlange ervaring en een sterke positie bij toonaangevende opdrachtgevers opgebouwd, waaronder Avéro Achmea, Allianz, Aegon, Delta Lloyd en Zwitserleven. De overname maakt het mogelijk bestaande en nieuwe klanten van Keylane in de toekomst nog beter te bedienen,” zegt Ronald Kasteel – binnen Keylane’s executive board verantwoordelijk voor onder andere Strategy en Mergers & Acquisitions.

Het platform van Benefits Plaza biedt optimale ondersteuning aan verzekeraars, tussenpersonen en werkgevers. In een volledig geautomatiseerde database worden de verzekeringen van alle werknemers overzichtelijk vermeld. Mutaties in het werknemersbestand worden direct digitaal verwerkt (straight through processing) en gecommuniceerd aan de betrokken verzekeraars. Dit levert efficiency, tijdwinst en kostenbesparing op.

Totaalconcept
Ralph van Ginkel, directeur Benefits-Plaza: “Aansluiting bij Keylane is een zeer logische stap voor Benefits-Plaza. Samen zijn we nog beter in staat om onze klanten te voorzien van een totaaloplossing voor het beheer van alle verzekeringsgegevens. Ik kijk er naar uit om de ontwikkeling van het platform nog meer te versnellen en ben er van overtuigd dat dit met de nieuwe collega’s van Keylane lukt.”

De software van Benefits-Plaza wordt geïntegreerd in de Keylane-oplossingen. Een voordeel hierbij is dat Keylane al jarenlang software ontwikkelt voor Benefits-Plaza en dus goed bekend is met de oplossingen. Dit zal de integratie aanzienlijk vergemakkelijken.

Over Benefits-Plaza
Benefits-Plaza biedt een Employee Benefits-platform voor de administratie en communicatie rondom alle verzekerbare arbeidsvoorwaarden. Door gebruik van het platform realiseren verzekeraars, tussenpersonen en verzekeraars efficiency, tijdwinst en kostenbesparing. Ongeacht waar de verzekerde regelingen zijn ondergebracht, in het platform kunnen alle regelingen beheerd worden, zoals alle soorten pensioenregelingen, collectieve arbeidsongeschiktheid, verzuim, ongevallen en ziektekosten. Het bedrijf is opgericht in 2006 en is gevestigd in Rotterdam.

Over Keylane
Keylane levert software die verzekeraars en pensioeninstellingen optimale ondersteuning biedt in hun dagelijkse dienstverlening en ze in staat stelt zich snel aan te passen aan veranderingen in de markt. Met onze pakketoplossingen en SaaS-dienstverlening hebben al meer dan 100 gerenommeerde bedrijven meetbare resultaten behaald, zoals kostenreductie, een kortere time-to-market en hogere klanttevredenheidscijfers. Onze diepgaande kennis van de industrie en technologie van wereldklasse stelt ons in staat al onze klanten uitstekend te bedienen. Keylane heeft haar hoofdkantoor in Utrecht en is actief in onder meer de Benelux, Duitsland, Scandinavië en de UK. www.keylane.com